Δευτέρα, 04 Νοεμβρίου 2013 21:29

Ναυτιλιακά Νέα

Ναυτιλιακά Νέα

Στόχος του Οικονόμου τα πετρέλαια της Κρήτης
Αφού πρώτα μετέφερε την έδρα της εταιρείας του απ' τη Νορβηγία στην Ελλάδα πριν από λίγους μήνες ο Γιώργος Οικονόμου, ο εφοπλιστής που βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα εκείνων με τη μεγαλύτερη ισχύ στην παγκόσμια ναυτιλία, μπαίνει δυναμικά στη διεκδίκηση μεριδίου από την "πίτα" των πιθανών ελληνικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων....
Η εταιρεία του OceanRig, μία απ' τις μεγαλύτερες στην εξόρυξη υδρογονανθράκων σε πολύ μεγάλο βάθος στη θάλασσα ανακοίνωσε τη στρατηγική της συνεργασία με την EnergeanOil & Gas, που ελέγχει τα κοιτάσματα του Πρίνου, για τις έρευνες και αργότερα την εξόρυξη κοιτασμάτων που πιθανώς να βρεθούν στον ελλαδικό χώρο.


Συγκεκριμένα οι δύο εταιρείες, μέσω εταιρειών συμφερόντων τους, συμφώνησαν να συστήσουν σε ποσοστό 50%-50% μία κοινή διεθνή εταιρεία, την OceanEnergean, η οποία θα συνδυάζει την πολύχρονη παρουσία της EnergeanOil &Gas στην έρευνα, ανάπτυξη και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου με την διεθνή εμπειρία της Ocean Rig στις γεωτρήσεις σε πολύ μεγάλο βάθος.
Μάλιστα όπως είπε ο ίδιος ο κ. Οικονόμου αυτή η συνεργασία θα διευρύνει τις δραστηριότητες της OceanRig και στην εκμετάλλευση κοιτασμάτων, πέραν δηλαδή απ' τις "εργολαβίες" που αναλαμβάνει σήμερα για τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες για την εξόρυξη.
 Παράλληλα το νέο σχήμα θα διεκδικήσει νέες περιοχές στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, στη Μαύρη Θάλασσα και στην Αφρική αλλά και στην Κρήτη και την Δυτική Ελλάδα, όταν διενεργηθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί.
"Με δεδομένη την μακρά εμπειρία της αλλά και τις αξιόλογες διεθνείς συνεργασίες που έχει ήδη αναπτύξει, η EnergeanOil & Gas επελέγηως ένας σημαντικός εταίρος που θα μας επιτρέψει μελλοντικά να διευρύνουμε τις δραστηριότητες μας, εκτός από τις γεωτρήσεις, και στην έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων διεθνώς", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.
Ο Ελληνας εφοπλιστής, που διαχειρίζεται συνολικά έναν στόλο από 93 πλοία (δεξαμενόπλοια, LNG, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά), δείχνει έμπρακτα ότι πιστεύει στις ευκαιρίες που δίνει σήμερα η Ελλάδα, την οποία τώρα φιλοδοξεί να θέσει ως εφαλτήριο της νέας του προσπάθειας.
 Πηγή: newmoney.gr

ΠΝΟ: «Όχι» στη μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα πλοία
Άδικη, αντικοινωνική και επικίνδυνη χαρακτηρίζει διάταξη του νόμου 4150 του 2013 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας («ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις») περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), στελέχη της οποίας συναντήθηκαν  με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, υπό την προεδρία του υπαρχηγού του Λιμενικού Σώματος, Κώστα Κουνουγέρη.
Στελέχη της ομοσπονδίας, ανέφεραν ότι «με τη συγκεκριμένη διάταξη θα οδηγηθούν στην πυρά και στην απόλυση δεκάδες Έλληνες ναυτικοί» και ότι «ευθέως παραβιάζονται άλλες ισχύουσες διατάξεις, αυξημένης μάλιστα ισχύος, περί ωρών εργασίας και περί σωστικών μέσων». Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου δεσμεύθηκαν να μεταφέρουν τα αιτήματα της ομοσπονδίας στην πολιτική ηγεσία με τις δικές τους εισηγήσεις.
Η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της καλεί τους ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή αγωνιστική ετοιμότητα, ενώ σημειώνεται ότι έχει προαναγγείλει 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, συμμετέχοντας στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ. Την ημέρα εκείνη τα πλοία όλων των κατηγοριών θα είναι δεμένα στα λιμάνια.
Για πογκρόμ απολύσεων σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας με αφορμή την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση και στην πλειοψηφία της ΠΝΟ, η οποία, όπως τονίζει, «ενώ γνώριζε από καιρό την ημερομηνία των μαζικών απολύσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία δεν συνεδρίασε έγκαιρα για να ενημερώσει, να προετοιμάσει και να οργανώσει την αντίδραση όλων των ναυτεργατών».
Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, τόσο στα πλοία της ακτοπλοΐας όσο και σε αυτά των διεθνών γραμμών, θα εντατικοποιήσει την εργασία, θα εντείνει την υπερκόπωση των εναπομεινάντων ναυτεργατών και θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια, με κίνδυνο να προκληθούν ναυτεργατικά ατυχήματα».

Η Navios Partners επενδύει 340 εκατ.
Επτά νέα πλοία πρόσθεσε στο στόλο της τους τελευταίους δύο μήνες η Navios Maritime Partners, η μία εκ των τριών εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία της κ. Αγγελικής Φράγκου.
Η Navios Partners ανακοίνωσε την απόκτηση πέντε containerships αντί 275 εκατ. δολ., ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποκτήσει δύο bulk carriers. Η συνολική επένδυση φθάνει τα 340 εκατ. δολ. περίπου.
Με τις κινήσεις αυτές ο στόλος της Navios Partners αποτελείται πλέον από 30 πλοία, εκ των οποίων 25 ξηρού χύδην φορτίου και πέντε containerships.
Ειδικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ναυπηγήθηκαν στην Κορέα αντί συνολικού τιμήματος 275 εκατ. δολ.
Πρόκειται για πέντε containerships τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2006 και είναι μεταφορικής ικανότητας 6.800 TEU το ένα και συνοδεύονται από χρονοναύλωση διάρκειας 10 ετών, με ημερήσιο ναύλο 30.150 δολάρια.
Η Navios Partners έχει το δικαίωμα να διακόψει τη ναύλωση έπειτα από επτά χρόνια. Η αγορά θα χρηματοδοτηθεί από υφιστάμενη πιστωτική γραμμή κατά 189,5 εκατ. δολ., καθώς και από διαθέσιμο ρευστό.
Τα πλοία θα παραληφθούν στο τέταρτο τρίμηνο του 2013 και αναμένεται να προσθέσουν ετησίως στα EBITDA 39,5 εκατ. δολ. και 386,5 εκατ. δολ. στη δεκαετία.Τα πέντε containerships είναι τα πρώτα που αποκτά ο όμιλος της Νavios.

Επίσπευση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία
Στη Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας του υπουργείου Οικονομικών χορηγείται η αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διαχείριση, την παρακολούθηση και το συντονισμό της διαδικασίας υπογραφής των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης πλοίων με ελληνική σημαία.
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, ορίζεται η διαδικασία που θα ακολουθείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου για τον έλεγχο και την υπογραφή κάθε σχεδίου εγκριτικής πράξης νηολόγησης πλοίου. Το εγκεκριμένο υπόδειγμα εγκριτικής πράξης νηολόγησης θα συμπληρώνεται κάθε φορά με τα ειδικά στοιχεία του αιτούμενου προς νηολόγηση πλοίου.

«Η παραπάνω απόφαση επίσπευσης της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία λήφθηκε με σκοπό την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και γενικά τη διευκόλυνση του νευραλγικού για την οικονομία της χώρας μας, τομέα της ναυτιλίας», επισημαίνει το ΥΠΟΙΚ σε ανακοίνωσή του.
Αγορά νέου πλοίου από τη Golden Star Ferries.
Σε ένα πλαίσιο αξιοπιστίας, υπευθυνότητας και εξέλιξης , η εταιρεία Golden Star Ferries , αυτή τη δύσκολη στιγμή για τη χώρα και την Ακτοπλοϊα, επενδύει, με ίδια κεφάλαια, στην αγορά ενός ακόμα πλοίου, δημιουργώντας έτσι τα εχέγγυα για νέα δεδομένα στα ταξίδια σας.
Το νέο  πλοίο, αφού προσαρμοσθεί με τις προδιαγραφές της εταιρείας μας και πληρεί όλους τους κανονισμούς της Eurosafe θα στολίζει τις Κυκλάδες και θα εξυπηρετεί τα νησιά μας.
Τα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι: Ολικό μήκος 131,9 μ. πλάτος 21 μ. βύθισμα 5,19 μ., ολική χωρητ. 5376 τον., δυνατότητα μεταφοράς 2300 επιβατών 350 Ι.Χ. και 40 φ/γ., θα διαθέτει καμπίνες επιβατών, σαλόνια διακεκριμμένης και οικονομικής θέσης, καθίσματα αεροπορικού τύπου, άνετους κοινόχρηστους χώρους, stabilizers και όλες τις απαραίτητες προυποθέσεις για ένα ασφαλές και άνετο ταξίδι όλο το χρόνο, ανεξάρτητα απο τις καιρικές συνθήκες.

Διαβάστηκε 1804 φορές

Δημοφιλή Άρθρα

Ακούστε εδώ το ραδιόφωνο: "ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ"

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων