Ποσοστό 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν κατορθώνουν να ανακτήσουν τα χαμένα χρήματά τους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τέσσερις στους δέκα χρήστες που έχασαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε διαδικτυακές συναλλαγές δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.
Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των χρηστών ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί.
Η έρευνα έγινε με τη συμμετοχή Ευρωπαίων πολιτών. Όπως ανακοινώθηκε, το 4% των θυμάτων έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα.
Η κατάσταση επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.
Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα διαδικτυακά εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους.
Ταυτόχρονα, επισημαίνει η μελέτη, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.