Δευτέρα, 04 Μαΐου 2015 13:36

Tο φυσικό αέριο μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου

Tο φυσικό αέριο μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου

Το φυσικό αέριο είναι καύσιμο του μέλλοντος. Το κίνησης CNG (Compressed Natural Gas) αποτελεί μία ρεαλιστική πρόταση αυτοκίνησης που εξασφαλίζει σημαντική μείωση, τόσο στις εκπομπές ρύπων CO2 όσο και στο κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο. Σε όλο τον κόσμο, κυκλοφορούν πάνω από 14,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα φυσικού αερίου. Στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο στόλος ξεπερνά το 1 εκατομμύριο και συνεχώς αυξάνεται. Μοντέλα με φυσικό αέριο κατασκευάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes, Audi, Fiat, VW, Opel,Skoda, Seat κ.α. Ακολουθούν τα μοντέλα των εταιρειών VW, Audi και Skoda:

-       Η VW διαθέτει στη γκάμα της εκδόσεις φυσικού αερίου των μοντέλων, up!, Golf, Touran, Passat, κ.α. με εμπορικό τίτλο Ecofuel. Το eco up! εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 CNG BlueMotion Technology, 68 ίππων. Καταναλώνει 2,9 κιλά CNG ανά 100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 79 γραμ. CO2/χλμ., χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Με τιμή ανά κιλό του CNG 0,97 ευρώ, η δαπάνη για τα 100χλμ. είναι μόλις 2,8 ευρώ. Φέρει δυο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11 κιλών. Kινείται και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 λίτρων. Συνδυαστικά, η αυτονομία του ανέρχεται στα 580 χλμ. Αρχικά καταναλώνει το φυσικό αέριο και όταν αυτό εξαντληθεί, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί τη βενζίνη. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 213 λίτρα. To eco up! διατίθεται σε 2θυρη και 4θυρη έκδοση. Από 12.260 ευρώ.

        -     Το Audi A3 Sportback g-tron, το πρώτο αυτοκίνητο φυσικού αερίου της premiumμάρκας. Οι δύο δεξαμενές κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχουν χωρητικότητα 14 κιλά. Χρησιμοποιούν την υποδοχή του εφεδρικού τροχού, επηρεάζοντας ελάχιστα την ικανότητα φορτίου. Aποθηκεύουν το αέριο σε πίεση 200 bar και χρησιμοποιούν την τεχνολογία ελαφριάς κατασκευής της Audi. Ζυγίζουν 70% λιγότερο από τις συμβατικές δεξαμενές χάλυβα. Ο κινητήρας 1.4 TFSI έχει υποστεί τροποποιήσεις στη κυλινδροκεφαλή, τον υπερσυμπιεστή, το σύστημα ψεκασμού και στον καταλυτή. Αναπτύσσοντας 110 ίππους και 20,2 χλγμ. ροπής, προσδίδει τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και σε 11?? φθάνει τα 100χλμ./ώρα από στάση. Το πεντάθυρο πολυτελές αυτοκίνητο καταναλώνει λιγότερο από 3,5 κιλά φυσικό αέριο ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2 92 γραμ./χλμ., χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Αρχικά καταναλώνει το φυσικό αέριο και όταν αυτό εξαντληθεί, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί τη βενζίνη. Αυτονομία 1.300 χλμ. Από 26.040 ευρώ.

-       Η Skoda διευρύνει την γκάμα της Octavia με δύο νέες εκδόσεις σεντάν και στέσιον βάγκον, οι οποίες λειτουργούν και με φυσικό αέριο. Η Octavia G-TEC εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Στάνταρ ο εξοπλισμός Green Τec (Start-Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης κατά την επιβράδυνση κ.α.). Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9??, τελική 195 χλμ./ώρα. Με CNG μέση κατανάλωση 3,5 κιλά/100χλμ. Κόστος για 100 χλμ. μόλις 3,4 ,  τιμή CNG 0,971 ευρώ/ κιλό. Εκπομπές CO2 97 γραμ./χλμ., χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Με CNG αυτονομία 410 χλμ., βενζίνη 920 χλμ., συνολικά έως 1.330 χλμ. Αρχικά καταναλώνει το φυσικό αέριο και όταν αυτό εξαντληθεί, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί τη βενζίνη. Οι δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών, είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η πρακτικότητα του αυτοκινήτου(460 λίτρα στο σεντάν, 480 λίτρα στο στέσιον βάγκον). Από 18.410 ευρώ.

Διαβάστηκε 994 φορές

Δημοφιλή Άρθρα

Ακούστε εδώ το ραδιόφωνο: "ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ"

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων